Batı Sinemasında Türkiye ve Türkler

Tükendi
'Gözde', 'Topkapı', 'Medea', 'Gelibolu' ve 'İnce Memed' filmlerinin tek ortak noktası Batılı sinema yapımcıları tarafından Türkiye'de çekilmiş olmalarıdır.

'Batı Sinemasında Türkiye ve Türkler', ilk 'naif görüntü avcıları'ndan günümüz sinemasına kadar geçen süre içerisinde, Türkiye'nin değişen görünümünden, film çekimlerinde yaşanan olaylara kadar devam eden bir süreci anlatıyor. Sessiz sinema döneminden başlayıp uzun süre devam eden oryantalist bakış, neden Türkiye'yi egzotik, büyülü, estetik bir fon haline getirmiştir?

Kategori Sinema
Cilt Türü Karton Kapak
Basım Tarihi: Ağustos 2006
Baskı Sayısı 1
Ebat:
Dil: Türkçe
Kâğıt Türü: -
Sayfa Sayısı: 248
ISBN: 975-6063-13-0
Giovanni Scognamillo

1929'da İstanbul'da doğdu. 1948-61 yıllarında başta İtalyan ve Fransız basını olmak üzere yabancı basında, 1961'den sonra ise Türk basınında Akşam, Yön, Sinema 65, Ulusal Sinema, Yedinci Sanat, Ses, Hayat, Bravo, Video-Sinema, Beyaz Perde, TV'de Yedi Gün gibi gazete ve dergilerde sinema yazarlığını sürdürdü. Türk Sinemasında Altı Yönetmen adlı kitabının yanı sıra Agâh Özgüç'le birlikte Türk Sinemasında Kadın ve Cinsiyet ve 1965 Sinema Yıllığı'nı hazırladı. Canavarlar Yaratıklar Manyaklar (+1, 2006), Mumya'nın Mezarı (Bilge Karınca, 2006), Fantastik Türk Sineması (Kabalcı, 2005), Medeniyetler Çatışmasında Batı'nın İnanç Temelleri (Karakutu, 2003), Türk Sinema Tarihi (Kabalcı, 2003), Ziyaretçiler (Okuyan Us, 2002), Beyoğlu Kâbusları ve Diğer Öyküler (Okuyan Us, 2001), Dünya Sinema Sanayii (Timaş, 1997), Dünyamızın Gizli Sahipleri (Kamer, 1996) ve Korkunun Sanatları (İnkılâp, 1996) gibi kitapların yazarıdır.

Kullanıcı Yorumları

Henüz hiç yorum yapılmadı.

Yorum Yap

Yorum yapmak için kullanıcı hesabınızla giriş yapmalısınız!

Giriş yapmak için lütfen tıklayınız.

Yazarın / Kategorinin Kitapları